יום שני, 29 ביולי 2013

ארנקים



על ארנקים
בימים עברו, ארנקים היו נתפסים כחפץ כזה אזר מן הסתם מטרתו היחידה הייתה שמירה על כרטיסים וכסף (שטרות, מטבעות, כרטיסי אשראי, תעודות למיניהן, רישיונות נהיגה וכו'). בימינו, זה כבר ממש לא כך, ללא כל צל של ספק. ארנקים הם כבר מזמן סמל סטאטוס חשוב ביותר לכל הדעות, סמל אופנה וסימן היכר על כל המשתמע מכך. ארנקים, ממש כמו פרטי לבוש, ניתן לרכוש בעשרות בודדות של שקלים, או לחילופין, באלפי דולרים במידה ויש לכם תקציב מתאים לכך. ישנם מאות סוגים של ארנקים פשוטים מיצרנים לא ידועים, כך שמחירם יהיה בהתאם לאיכות המוצר והמיתוג שלו בסופו של דבר. ארנקים פשוטים כאלו ניתן למצוא בהמוניהם בדוכני השוק, או בחנויות קטנות ברחבי הערים.


ארנקים ממותגים
מצד שני, קיימים ארנקים ממותגים כאלה ואחרים, אשר נושאים את השמות המובילים אשר בעולם האופנה (לדוגמא - דולצ'ה וגבאנה), אך גם מותגים מעט פחות יקרים, אך נחשבים בהחלט לכל הדעות. ארנקים, בלא ספקות, מהווים תעשייה רצינית, ולראייה - ישנם יבואנים וקניינים אשר מתמחים בתחום הארנקים.

ההפיכה לסמל סטאטוס
אז כיצד פריט כזה, אשר עד לא מזמן היה פריט שולי שבילה זמן רב בכיס המכנס האחורי, הפך לאופנתי ולבעל חשיבות רבה כל כך? בימים בהם כרטיס האשראי הפך פופולארי ואישי, הרי שגם ארנקים קיבלו תוספת לתפקידם מן הסתם: להיות אמונים גם על כרטיסי האשראי, כמו גם על כרטיסי חברות במועדונים למיניהם. כל אלו מהווים סמלי סטאטוס חדשים. מסיבה זו, גם הארנקים הלכו אחריהם והפכו למעין סמל סטאטוס בפני עצמם. אנשים פשוטים לא הרבו להשתמש בארנקם, כיוון שהם גם לא הוציאו הרבה. הכסף היה יכול לנוח באיזשהו תיק אחר, או מגרה בבית, ללא צורך לשכנו באופן קבוע בארנק.

ז'אנרים שונים של ארנקים
מיתוג הארנקים רק הולך וצובר תאוצה. לא עוד ארנקים רק לשם היותם ארנקים, אלא לטובת מתן סמל סטאטוס לבעלי אותם ארנקים. ישנם ארנקים קלאסיים, ארנקים ספורטיביים, ארנקים עסקיים לגברים, ארנקים טרנדיים וייחודיים ועוד סוגים שונים של ארנקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה