יום שני, 29 ביולי 2013

גניבה ממעביד



מה היא גניבה
מבין שלל העבירות הפליליות אשר קיימות בחוק הישראלי, הרי שעבירת הניבה היא מבין הבולטות ביותר ללא כל צל של ספק. עבירת גניבה מוגדרת בחוק כנטילת דבר - מה אשר ניתן לגניבה (למעשה, כל דבר שהינו בעל ערך – ושייך לאדם כל שהוא), וללא הסכמת בעליו, כאשר הפעולה נעשית במרמה, ומבלי תביעת זכות שהיא. גניבה שוללת את אותו דבר מבעליו לצמיתות – שלילת קבע. נטילה – מוגדרת כהשגה של שליטה בדבר אשר נגנב, באם נעשה שימוש בהפחדה, בתחבולה וכיוצא בזה. נשיאה – פעולה אשר יכולה להתבצע עם הסרת החפץ ממקומו ובהסתרתו.



עבירת גניבה ממעביד                
מה היא גניבה ממעביד? גניבה מסוג זה, נחשבת לגניבה בעלת תווי אופי חמורים למדי, בתוך עבירת הגניבה באופן כללי. מדובר בעובד הנוטל נכס השייך למעביד שלו, או נכס אשר הגיע לרשותו של העובד, עבור המעביד. אך להבדיל מעבירת הגניבה, על פיה החפץ אמור להיות בעל ערך, הרי שבעבירת גניבה ממעביד, על הנכס להיות בעל שווי כספי הגבוה מ -1000 שקלים.

פגיעה ביחסי הנאמנות בין עובד למעביד
העובד האמור אינו חייב לקבל שכר מהמעביד, ובלבד שיקיימו בין השניים, אותם עובד ומעביד, יחסי הנאמנות, אשר הפרתם הופכת את הגניבה, לעבירה חמורה עוד יותר. אודות גניבה ממעביד, נדגיש כאן, כי קיים הבדל גדול בין "גניבה", לבין מצב של אי קיום הוראותיו של המעביד. עובד לא יואשם בעבירת גניבה ממעביד, באם התכוון באמת ובתמים להחזיר את הנכס המדובר למעבידו, אך פעל בניגוד להוראותיו.

העונש על עבירת גניבה במדינת ישראל
העונש הקבוע בחוק על גניבה ממעביד, הוא עונש של עד 7 שנים בבית הכלא, כאשר הכול תלוי, כמובן, בנסיבות של ביצוע העבירה ובהיקפה. טרם חקירה במשטרה בשל עבירות גניבה ממעביד, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי. עורך דין כזה, המומחה במשפט הפלילי, ייעץ לך איך להתנהג בחקירה הפלילית שתתקיים במשטרה, ועשוי כך, למנוע ממך עוגמת נפש רבה בעתיד. עורך דין פלילי מקצועי, מסוגל למנוע מעצר ובמקרים מסוימים, אף למנוע הגשת כתב אישום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה