יום שבת, 18 במאי 2013

אבן חן



מה היא הגדרתה של אבן חן
אבן חן מוגדרת כסלע, מאובן נדיר או מינרל. חשוב להבין כי רק לאחר תהליך עיבוד של אבן חן, היא הופכת בעלת ערך כספי גדול, ויכולה לשמש כתכשיט לכל דבר. האדם, ובפרט המין הנשי, נמשך תמיד לאבני החן משלל צורות וצבעים, בשל יופיין הנדיר ללא כל צל של ספק. אבן החן, לאורך ההיסטוריה, הייתה עוברת כמובן תהליך של ליטוש על מנת ליצור ממנה תכשיטים מופלאים. אבן חן, תימצא על פי רוב בסלעים אשר ממוקמים עמוק באדמה. ישנה אפשרות גם למצוא אותן בנחלים ובנהרות. האמת היא כי אין עוררין על כך כי אבני החן תופסות מקום מכובד באמונות התפלות ובדתות השונות ברחבי העולם כולו.

מאפיינים שונים של אבן חן
לכל סלע ישנה דרגת קשיות מסוימת, המוגדרת על פי סולם שנקרא "סולם מוס". על פי סולם זה, אבן חן תוגדר כבעלת קשיות בטווח של 8-10, כמו היהלום, שהוא בעל הקשיות הגדולה ביותר. יתר על כן, גם אבן הברקת ואבן האודם, לדוגמא, הן בעלות דרגת קושי גבוהה למדי. אבני קוורץ וטורקיז נחשבות אבנים קשות והן בעלות קשיות ברמה 7. אבנים יקרות, כמו גם אבן חן, מקבלות את הצבע הייחודי שלהן מריכוזים משתנים של התחמוצת המתכתית שהן מכילות. אבן חן ואבנים יקרות אחרות יכולות להימצא בסלעי משקע שונים ובעיקר בסלעי צפחה ופרץ.

באילו מקומות בעולם ניתן למצוא אבני חן?
בעיקר בדרום אפריקה, מקסיקו, ברזיל, טיבט וארצות נוספות. שם אבן חן יכולה להימצא בריכוזים גדולים, יחסית למקומות אחרים בעולם. במצבה הטבעי, אבן חן נראית בהחלט כאבן רגילה, אך לאחר שמקלפים את השכבה הראשונה ("קליפה") המורכבת ממינרלים, ולאחר ליטוש האבן, ניתן לגלות אבן חן מבריקה.

ייצור מלאכותי של אבן חן
ניתן לייצר מלאכותית אבן חן מסוגי האיזמרגד, האודם והספיר, וגם - היהלום. בימים עברו, נחשבו אבני החן לבעלות כוחות קסומים ומאגיים, בין השאר, גם על ידי אבירים צלבניים שמצאו אותן בימי הביניים, תוך כדי מסעותיהם, ולקחו אותן עמם חזרה לאירופה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה