יום ראשון, 5 במאי 2013

טיפול בפיברומיאלגיה




הסימפטומים של דאבת שרירים
דאבת שרירים, או בשמה המקצועי – פיברומיאלגיה – היא מחלה אשר נגרמת כתוצאת מהפרעה במערכת העצבים וביכולת לעבד כאב בצורה טובה. האנשים אשר סובלים מן המחלה הזו חשים כאבים בכל הגוף, חולשה כללית, עייפות כרונית ובמקרים רבים גם דיכאון אשר נובע מן הסימפטומים הפיזיים השונים. יש למיין, כי שניים עד ארבעה אחוזים מכלל האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל סובלים מן המחלה, ועל אף שהיא אינה מחלה פרוגרסיבית ואין כל סכנה להתדרדרות תופעות הלוואי שלה, הרי שהיא מעיבה על הסובלים ממנה לא מעט בחיי השגרה, ועל כן כיום ישנן שיטות שונות של טיפול בפיברומיאלגיה לצורך הקלה על תופעות אלו בצורה טובה.

שיטות טיפול בפיברומיאלגיה
קיימות כיום תרופות שונות אשר מסייעות בטיפול בפיברומיאלגיה. תרופות אלו מתמודדות עם היעדר הסרוטונין והנוראדרנלין במוח ומעלות את הרמות שלהן, מה שמסייע בהפחתת הכאב ומשפר את תחושת העייפות הכרונית. 'סימבלטה' ו'סבלה' הן תרופות אשר מיועדות, בין השאר לטיפול בפיברומיאלגיה, אך גם תרופות כמו פרוזאק יכולות לסייע, בשל היותן תרופות אשר מעכבות את ספיגת הסרוטונין. תרופות אלה מטפלות בסימפטומים השונים של המחלה, ומאפשרות תפקוד תקין תוך הפחתת הכאבים והעייפות.

טיפול טבעי בפיברומיאלגיה
לצד שיטות הטיפול התרופתיות, קיימות דרכים טבעיות להתמודד עם תופעות הלוואי של המחלה. פעילות גופנית אירובית נמצאה כמסייעת לטיפול בפיברומיאלגיה, כאשר היא מתבצעת בהדרגה ובאופן המותאם לצרכיו של האדם, תוך התחשבות בכאבי השרירים ובעייפות. טיפול הידרותרפי הוא שיטת טיפול נוספת והיא משתמשת במים בטמפרטורה של כ-34 מעלות לצורך ריפוי והקלה על השרירים ועל הכאבים המורגשים בהם

הקלה בסימפטומים השונים של המחלה
דאבת שרירים היא מחלה שלא ניתנת לריפוי מלא, אך שיטות טיפול בפיברומיאלגיה מאפשרות הקלה משמעותית בהופעת הסימפטומים ובשיפור יכולת התפקוד. השליטה בהופעת הכאבים והפחתת התשישות יסייעו ליכולתו של האדם להמשיך באורח חיים שגרתי ותקין, למרות נוכחותה של ההפרעה. היוועצות עם מומחה תסייע לקבלת החלטה בנוגע לדרך הטיפול המועדפת והנכונה ביותר, כך שתוכלו לתפקד טוב יותר בחיי היומיום ומבלי לתת למחלה את הכוח לשלוט בשגרה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה