יום רביעי, 15 במאי 2013

זכיינות



זכיינות היא שיטה נוחה ובטוחה
מעוניינים להקים עסק חדש בתחום כל שהוא כזה או אחר? אם אתם רוצים להיכנס לעולם האופנה, לעולם המזון, לתחום של מתנות או אפילו לתחום של טיפולי ספא, אפשר שאופציית הזכיינות היא הטובה ביותר עבורכם בשלב הזה. האמת היא, כי ללא כל צל של ספק זכיינות היא שיטה נפוצה מאד בישראל ובעולם כולו כיום. בשיטה זו, חברה גדולה מעניקה לכם משאבים ורישיון להשתמש בלוגו שלה ובאמצעים שלה. בתמורה, אתם מפקידים לה סכום מסוים מתוך הרווחים.

ומדוע השיטה היא נוחה כל כך לבעלי עסקים בתחומים שונים?
השיטה של זכיינות נחשבת לנוחה מאד עבור הזכיינים השונים, משום שהעלויות שלה הן נמוכות יותר. כאשר אתם צריכים להקים עסק חדש, עליכם לחשוב על קונספט חדש ומיוחד, לשלם לספקים השונים, ובעצם להתחיל מאפס. לעומת זאת, דרך זכיינות הכל נחסך מכם - אינכם משלמים לספקים (הדבר באחריות החברה המזכה), אינכם צריכים לחשוב על קונספט שיווקי, ואינכם צריכים בכלל לחשוב על רעיון חדש - הכל יבוצע לפי התוכנית העסקית של החברה המזכה.




ומדוע זה בטוח יותר לבעל העסק?
כאשר אתם פועלים בשיטה של זכיינות, יש לכם מאחורה את הגב הכלכלי של החברה הגדולה. פעמים רבות, החברות המזכות הן חברות ישראליות גדולות וחזקות, ולעתים מדובר על חברות בינ"ל. לרוב, הפרסום שלכם יהיה קל מאד, ואתם לא תידרשו כמעט להשקיע בו, שכן יהיה מדובר על מותג מוכר מאד בארץ ו/או בעולם. בעצם, השיטה של זכיינות מאפשרת לכם לנהל את העסק על מי מנוחות, וגם ליהנות מרווחים גבוהים.

האם יש מקום לניהול אישי במצב של הפעלת זכיינות בעסק?
אחת השאלות שעולות לעתים בהקשר של זכיינות הוא באשר ליכולת של הזכיין להטמיע חלק מתורות הניהול האישיות שלו ולהטמיע את סגנון הניהול שלו בסניף. הדבר מאד משתנה בין החברות המזכות השונות, וחשוב מאד לבחון במהלך המו"מ, מהי התפישה העסקית של החברה. יש חברות מזכות שמוכנות להעניק יותר יד חופשית, בעוד שיש כאלו שיבקשו מכם להיצמד לסטנדרטים של החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה