יום שבת, 18 בינואר 2014

חיסון פוליו תופעות לוואי

קשה היה לפספס את הסערה הגדולה מלפני מספר שבועות, בעקבות גילוי של נגיפי פוליו במי הביוב באזורים שונים בארץ. כתוצאה מן הגילוי הזה יצא משרד הבריאות בהחלטה משמעותית ביותר של חיסון ילדי ישראל עד גיל מסוים בחיסון נגד פוליו אשר שונה מן החיסון הקודם אשר ניתן עד להופעת המקרים האחרונים של הנגיף. משרד הבריאות יצא במבצע ארצי של חיסוני פוליו לאוכלוסייה. חיסון הפוליו מיועד לכל מי שלא התחסן בעבר, לתינוקות, למחוסנים אשר החיסון שלהם נחלש ולבעלי דיכוי חיסוני. החיסון שניתן במסגרת המבצע מכיל זנים מוחלשים שנמצאו במערכת הביוב בישראל ואין חשש שיגרום חיסון פוליו תופעות לוואי קשות. 
חשיבות חיסון הפוליו 
משרד הבריאות גילה שנגיף הפוליו הנמצא במערכת הביוב התפשט בארץ מחודש דצמבר 2012 ואף נמצא בדגימות של צואה בקרב אוכלוסייה הגרה באזור הדרום. בשל ממצאים אלו החליט משרד הבריאות על חיסון המוני כדי למנוע את התפשטותו של נגיף הפוליו.
חיסון הפוליו בעבר
בשנים שבין 1990-2005 ניתן חיסון הפוליו במסגרת תוכנית החיסונים של משרד הבריאות. בשל חשש מגרימה של חיסון פוליו תופעות לוואי בקרב ילדים החליפו אותו בחיידקים מתים והוא ניתן באמצעות זריקה לאורך מספר שנים מגיל חודשיים ועד לכיתה ב'. אך מאחר שתוכנית חיסונים זו הופסקה על ידי ארגון הבריאות העולמי, הוחלט לתת כחיסון נגיפים מוחלשים בשתי טיפות דרך הפה.
אוכלוסיית היעד – ילדים
ילדים שלא חוסנו בעבר בחיסון הפוליו הם אוכלוסיית היעד לקבלת החיסון מכיוון שהם יכולים להעבירו מאחד לשני ולהדביק גם אנשים עם מערכת חיסונית חלשה הבאים עימם במגע, כמו חולי סרטן ובעיקר סרטן מח העצם או אנשים עם דיכוי חיסוני. למרות זאת חלק מההורים מסרבים לחסן את ילדיהם בשל סכנת חיסון פוליו תופעות לוואי.
חיסון פוליו תופעות לוואי 
ילדים המקבלים חיסון בקופ"ח יכולים לקבל בשל חיסון פוליו תופעות לוואי כמו שלשולים, הקאות, אלרגיה וחום. אך עקב חיסון פוליו תופעות לוואי אלו הן קלות. לעומת זאת, עקב חיסון פוליו תופעות לוואי של מחלת שיתוק יכולות להיות נדירות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה