יום חמישי, 30 בינואר 2014

הסרת עין הרע



האם קמע עוזר להסרת עין ברע?
קמע הוא חפץ שמייחסים לו כוחות מיוחדים. רוב הקמעות הם פיסות נייר או קלף, או חפצי מתכת שונים שעליהם כתובה ברכה כלשהי, או צירופי אותיות מפסוקים שונים מן המקורות, שמות מלאכים, קדושים וכיוצא באלה. את הקמע נושאים על הגוף או שמניחים אותו בפתח הבית לצרכי כינוס אנרגיות טובות וברכה לבית או לעסק, למזל טוב ופרנסה וכדומה.

קמעות מסוגים שונים
בעבר היו יוצרים קערות חרס שעליהם היו כותבים פסוקים מהתורה או שמות מלאכים וכדומה וקערות אלה נקראו קערות השבעה שעשו בהם שימוש גם להסרת עין הרע. בתקופת ימי הביניים יצרו קמעות על גבי חפצי מתכת מזהב וכסף עם פסוקים מהתורה כדי לעשות הסרת עין הרע.
לקמעות שונים יש ייעודים שונים כמו: שמירה והגנה על הבית, שמירה כנגד מחלות ומגיפות, קמעות לשמירה על היולדת והתינוק, למציאת זיווג טוב, להצלחה בעסקים וכן לעשיית הסרת עין הרע. בכל תרבות שידועה לנו יצרו קמעות בהתאם לאמונת אותם הא נשים באותן החברות ועל ידי החומרים שהיו זמינים להם. וכמו בכל מקום העשירים השתמשו בחומרים יקרים לשם כך והעניים הסתפקו בחומרים זולים כמו נייר או קלף על מנת ליצור את הקמעות שהם האמינו שיוכלו לעזור להם.

קמעות והסרת עין הרע כיום
כיום קיימות קמעות רבות למטרות שונות כולל הסרת עין הרע. רבים עושים שימוש בקמעות על מנת לשמור על התינוק שזה עתה נולד על ידי הכנסת הקמע למיטת התינוק או לעגלה שלו וכדומה. אחרים מוסיפים ספר תהילים קטן לצד הקמע, או ספר רזיאל שבו רשומים קמעות לשמירה והגנה. אחת הקמעות הנפוצות כיום לצרכים שונים ומגוונים היא החמסה שבה נעשה שימוש גם לשמירה וגם כדי לעשות הסרת עין הרע לכל אדם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה