יום חמישי, 30 בינואר 2014

מרכזיות



מתי עולה הצורך בהתקנת מרכזיות?
התפקיד של מרכזיות הוא לבצע ניתוב של שיחות באופן חכם, כפי שהוגדר להן באופן אוטומטי, לפי חוקים וכללים מסוימים. בעצם, ללא מרכזיה, אפשר להתקשר רק מקו אחד לקו אחר, הרי שבאמצעות מרכזיות, אפשר ליצור קשר בין קו טלפון אחד - לבין מספר קווי טלפון שונים, אך ע"י חיוג למספר טלפון אחד בלבד. באופן לא מפתיע, המגזר העסקי והציבורי נזקקים למרכזיות לעתים קרובות, אף כי גם לקוחות פרטיים יש בביתם יותר משני קווי טלפון - מעוניינים בהתקנת מרכזיה מעת לעת.

איזה מענה מקבלים מהמרכזיות?
באופן בסיסי, מרכזיות באות לנתב שיחות כאמור, לפי מה שהוגדר להן. אולם כיום, המרכזיות מסוגלות לתת שירותים נוספים ברמה גבוהה במיוחד. בין השאר, המרכזיות יכולות לתת שירותים אוטומטיים ללא התערבות אנושית - כמו למשל לאסוף פרטים מן המתקשר, לבצע תשלום בצורה אוטומטית, וכיו"ב. המרכזיות כיום יכולות לנתב את קו הטלפון שיוצר עמן קשר לפי קישור גיאוגרפי - כך שהאדם יקבל שירות מהקו הקרוב אליו ביותר, והדבר נחוץ מאד במקרה של שירותי חירום. מרכזיות אף יכולות לנתב שיחות לקווים השונים לפי העומס - וכך המרכזיה תמיד תנתב שיחה באופן אוטומטי לקו הפנוי ביותר שיש. אלו כמובן, רק כמה דוגמאות ליכולות של המרכזיות כיום.

  
ומה עם עלויות ההתקנה?
בעבר, אנשים רבים נרתעו מהתקנת מרכזיות במקומות העבודה שלהם, משום שעלויות הרכישה והאחזקה של המרכזיות היו גבוהות במיוחד. כיום לעומת זאת, בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים השונים, ניתן לקבל שירותי מרכזיה במחירים נוחים במיוחד. יש אף אפשרות לקבל שירותי מרכזיות על ענן, כאשר אין צורך ברכישה פיזית של המרכזיה, וכך העלויות יורדות באופן משמעותי. הדבר מאפשר ליותר ויותר אנשים ועסקים, ליהנות משירותי מרכזיה ברמה הגבוהה ביותר שיש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה