יום חמישי, 30 בינואר 2014

אלימות במשפחה



אין כל צל של ספק בכך שהמשפחה זה המקום שבו כולנו מצפים לקבל אהבה, תמיכה וביטחון, כי מי יאהב אותנו תמיד אם לא ההורים שלנו והאחים שלנו? יחד עם זאת, כולנו מודעים לכך שיש גם הרבה מאוד מקרים של אלימות במשפחה בישראל ובעולם, ובמקרים כאלה צריך להחליט כיצד להתמודד. 

מורכבות הבעיה
אחת מהבעיות המרכזיות עם אלימות במשפחה זו העובדה שקשה מאוד לברוח ממנה, כי כפי שאנו נוהגים לומר בציניות: "משפחה לא בוחרים", וגם אי אפשר להחליף אותה. אם אדם סובל מאלימות במקום העבודה שלו או במקום הלימודים שלו, תמיד יש לו אפשרות לעבור לעבוד או ללמוד במקום אחר, אך מה יעשה מי שסובל ממקרה של אלימות במשפחה? הרי אין לו לאן לברוח, וזו בדיוק הבעיה.




חוסר האמון
הקושי השני של אלימות במשפחה הוא הפחד לדבר על הדברים, כי לא בכל המשפחות חברי המשפחה האחרים יסכימו להאמין שמישהו מבני המשפחה הוא אלים. לכן אפשר להבין למה בהרבה מקרים של אלימות במשפחה הקורבן לא מדבר ולא חושף את הסוד הנורא, ואין ספק שבכל אחד מהמקרים הללו צריך להגיש עזרה מייד ברגע שבו מקרי האלימות מתגלים.

לפעול בצורה מעמיקה
במקרי האלימות במשפחה צריך לפעול בצורה מעמיקה, וזה אומר שלא רק שצריך להגיש תלונה כנגד בן המשפחה הפוגע, אלא צריך גם להגיש עזרה לנפגע. לפעמים עדיף להרחיק אותו מהבית ולמצוא עבורו סביבה תומכת יותר, ובכל מקרה מומלץ מאוד להגיש לו עזרה נפשית כדי שהוא יוכל להתמודד עם הסיטואציה. האלימות במשפחה זה משהו שמלווה את הקורבן, ולעיתים גם את בני המשפחה האחרים, למשך כל החיים אך בהחלט אפשר לעבור טיפול פסיכולוגי כדי להרגיש טוב יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה