יום חמישי, 30 בינואר 2014

פירוק חברה מרצון



הסיבות לפירוק חברה מרצון
פירוק חברה מרצון מתייחס לחברות בע"מ ולא לאנשים פרטיים הפושטים רגל. ישנן כמה סיבות שבגינן ניתן לעשות פירוק חברה מרצון על מנת לחסל אותה סופית ולמחוק את רישומה אצל רשם החברות.
הסיבות העיקריות הן:
·         כאשר מסתיימת תקופת פעילות החברה כפי שנקבע בתקנון החברה – יש חברות המוקמות לצרכי פעילות מיוחדת ולתקופת זמן מוגבלת. כאשר תמה התקופה שהוחלט עליה יש לפרק את החברה והצורה לעשות זאת היא על ידי תהליך פירוק חברה מרצון.
·         כאשר החברה מקבלת החלטה מיוחדת להתפרק מרצון – החלטה זו יכולה להתקבל מכמה סיבות שבראשן הפסקת פעילות החברה וחוסר הרצון לשלם את האגרות לרשם החברות, או רצון בעלי החברה לממש את השקעתם בחברה על ידי מכירת הנכסים של החברה ומימושם.


·         כאשר החברה מחליטה שלא מן המניין, כי עקב חובותיה היא לא יכולה עוד להמשיך בפעילותה העסקית, או שאין עוד כדאיות כלכלית להמשך פעילות החברה.
פירוק חברה מרצון מתחיל עם החלטת החברה לפירוקה ובאותו הזמן חדלה החברה לנהל את עסקיה למעט מה שנדרש ממנה בתהליך הפירוק.
שני מסלולים של פירוק חברה מרצון
ישנם שתי דרכים לעשות פירוק חברה מרצון והן:
1.      פירוק מרצון של בעלי המניות בחברה לפי סעיף 322 לפקודת החברות
2.      פירוק מרצון של נושי החברה לפי סעיף 323 לפקודת החברות
שתי צורות אלה מביאות את החברה לפירוק מרצון ולחיסול החברה בתום התהליך. ההבדל בין השניים הוא שיוזמת הפירוק בדרך השנייה נעשית על ידי נושי החברה ובהסכמתה וישנן פעולות מסויימות שיש לעשות אותם כגון: כינוס אסיפת נושים ופרסום האסיפה ברשומות, והצגת דו"ח מאת דירקטוריון החברה אודות מצבה העסקי של החברה ואומדן תביעותיהם של הנושים השונים. לאחר מכן יש להודיע לרשם החברות אודות ההחלטה אודות פירוק החברה בהתאם לפקודת החברות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה