יום שני, 1 במאי 2017

טיול בפירנאים בקיץ



טיול גבוה בהרים
הרי הפירנאים הם רכס הרים מרשים המפריד בין צרפת לספרד, ומשתרע מחופו של הים התיכון ועד לאוקיינוס האטלנטי. אורך הרכס הוא 430 ק"מ ויש בו מגוון עשיר של נופים מרהיבים: כרמים הבנויים על צלעי הרים, מפלים שוצפים וגבוהים, מצוקים חשופים ותלולים ומעיינות חמים המתמזגים האחד בשני בהרמוניה מושלמת. הכפרים הציוריים החבויים ברכס מאפשרים הצצה לפולקלור של הקבוצות האתניות  והתרבותיות השוכנות בהם, ולאורח החיים הייחודי שלהם. השילוב בין הנוף המפעים והאותנטיות המרתקת הופכים את הרי הפירנאים לאזור קסום ומופלא, שלגלות אותו מקרוב זו חוויה מרגשת. כדי לעשות אותו כמו שצריך, טיול בפירנאים צריך לכלול כמה שיותר טבע ושטח, ועל כך יורחב בהמשך.

אטרקציות עיקריות
הפירנאים בספרד נחלקים לשלושה אזורים: הפירנאים הקטלניים, הפירנאים של אראגון והפירנאים הנאבאריים. בשלושתם קיימות שמורות טבע מרהיבות וכפרים ציוריים. טיול בפירנאים יכול לכלול כמובן גם פעילות נופש ואתגר מסוגים שונים - ממסעות רגליים (טרקים), רפטינג אתגרי בנהרות השוצפים, טיפוס על מצוקים גבוהים (לא מומלץ לבעלי פחד גבהים!), גלישת סנפלינג, אופני הרים, קפיצות באנג`י, ובחורף כמובן גם סקי. 




עונה מומלצת
התקופה שבין יוני לאמצע יולי היא תקופה נהדרת לטיול בפירנאים: השלגים  מופשרים אך עדיין ניתן לראות שלג על המדרונות ועל פסגות ההרים, הנחלים זורמים בעוצמה רבה ועונת הפריחה בשיאה. חשוב לא פחות - תקופה זו עדיין אינה נחשבת לשיא עונת התיירות ולכן לא תחושו את המועקה של מטיילים רבים ובהתאם לכך גם התפוסה באתרי הלינה. ככל שמצפינים מאגן הים התיכון, בדרך כלל בעונה זו רבים הימים שטופי השמש אך גם בתוך אלו תנאי מזג האוויר משתנים באופן קיצוני: מיום יפה לגשם, סופת ברקים ואפילו ברד. לכן כדאי להצטייד בהתאם ולהיות ערוכים לכל שינוי. אגב גם בימים מעוננים אפשר ליהנות מאווירה מסתורית ומסקרנת בנוף שעטה ערפילים. מראה העננים שגלשו וכיסו את המרחב ולאחר מכן החליטו להתפנות וגילו את סודותיו הוא מרשים במיוחד. לכן אפשר לומר, שכמעט כל עונה טובה לטיול בפירנאים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה