יום שני, 1 במאי 2017

הכנה לGMAT


מבחני הGMAT הם מבחנים המשמשים תנאי קבלה מרכזי בקרב אוניברסיטאות לקבלת מועמדים למסלול לימודים של תואר שני במנהל עסקים. מבחן הGMAT הוא אוניברסאלי וחוצה יבשות ומשמש אומדן לא רק באוניברסיטאות בישראל, אלא גם באוניברסיטאות בעולם כולו.

מבנה מבחן הGMAT ומטרותיו
מבחן הGMAT למעשה משמש את וועדות הקבלה באוניברסיטאות כפונקציה מסננת ומדרגת של כלל המועמדים המבקשים להתחיל במסלול לימודים של תואר שני במנהל עסקים. המבחן בוחן יכולות מתמטיות של המועמד, יכולות ניתוח נתונים, חשיבה כמותית, מיון נתונים, שליטה בשפה האנגלית שהינה מרכיב חשוב בלימודי תואר שני במנהל עסקים ובעולם העסקים בכלל, כישורי כתיבה, היגיון ושילוב מידע. המבחן עצמו מורכב מארבעה פרקים- מטלת כתיבה, לה ניתן 30 דקות, חשיבה משולבת בת 12 שאלות האורכת כחצי שעה, חלק כמותי בן 37 שאלות האורך כשעה ורבע וחלק מילולי בן 41 שאלות האורך גם הוא שעה ורבע. אחרי החלק השני והשלישי תינתן אפשרות לקחת הפסקה, כאשר סך הכול אפשר לצאת לשתי הפסקות שלא תארכנה יותר משמונה דקות. המבחן כולו אורך כשלוש וחצי שעות, לכן יש להיערך מנטאלית ופיזית לקראתו.




כיצד מחולק הציון של הGMAT?
ציון במבחן הGMAT נע על סקאלה בין 200 ל-800, בקפיצות של 10 נקודות. הציון במבחן משקף את הביצועים של הנבחן בחלק הכמותי ובחלק המילולי, כאשר הציונים על פרק החשיבה המשולבת ועל מטלת הכתיבה ניתנים בנפרד ואינם משוכללים לציון הסופי. ממוצע הציונים כיום בעולם במבחן הGMAT עומד על כ-550. בישראל, הציון הממוצע נמוך בהרבה מהממוצע העולמי (כ-480).

חשיבות הכנה לGMAT
לאור חשיבותו ומשקלו של מבחן הGMAT על הקבלה לתואר, מומלץ להתייחס למבחן במלוא הרצינות ולעשות את המיטב בעת לקיחת המבחן ולהרשם אל קורס הכנה לGMAT.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה