יום שלישי, 9 במאי 2017

רשלנות רפואית



מהי רשלנות רפואית ואילו מצבים היא יכולה לכלול
מצבים של רשלנות רפואית, בדומה לרשלנות באופן כללי, מתייחסים אל סיטואציות בהן נגרם לאדם נזק אשר ניתן היה למנוע בקלות בעזרת מתן יותר תשומת לב או ציות לכללים. מונח הגג של הרשלנות הרפואית כולל שלושה סוגים אפשריים של רשלנות – התרשלות בטיפול הרפואי עצמו, התרשלות בשל היעדר הסכמה מדעת, וכן פגיעה באוטונומיה של המטופל. כל אחד ממצבים אלו, בהנחה שנגרם נזק רפואי ניכר למטופל, יכול להיחשב כעבירה של רשלנות רפואית אשר מצדיקה מתן פיצויים. 

אמנם לא גרימת נזק בזדון – אולם עדיין מדובר בנזק
חלק מן האנשים מקלים ראש בעבירות של רשלנות. זאת, מכיוון שמתוקף ההגדרה שלהן הן לא בוצעו בכוונת תחילה לגרימת נזק, אלא בדיוק בשל התרשלות כלשהי. חשוב ביותר לא להקל ראש גם בעבירות מסוג זה, שכן העדרה של כוונת תחילה איננה גוזרת דבר על מידת הנזק הפוטנציאלי שעשוי להיגרם. חוסר אבחון בזמן של מחלת הסרטן, מתן תרופה בלתי מתאימה אשר גרמה למטופל נזק, אי אבחון של תסמונת דאון בטרם ביצוע הלידה – כל אלה עשויים לגרום נזק של ממש למטופלים ולבני משפחותיהם.




אל תוותרו על הזכויות שלכם – פנו לייעוץ משפטי
ייעוץ וייצוג משפטי מצד משרד עורכי דין אשר מתמחה בתחום של רשלנות רפואית יוכל לאפשר לכם למצות את הזכויות המגיעות לכם לפי חוק. במידה וחוויתם מצב של רשלנות רפואית, או הייתם עדים למצב כזה בעת הטיפול באחד מבני המשפחה שלכם – אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ משפטי. עורך הדין יעיין בכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ולאחר בחינה ראשונית יוכל להמליץ לכם האם כדאי להגיש תביעה לקבלת פיצויים במקרה זה. במידה ותחליטו שהדבר כדאי, יוכל אותו עורך דין ללוות אתכם לכל אורך התהליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה