יום שבת, 6 במאי 2017

הפקה מוזיקלית



מפיק מוזיקלי הוא אחד מהגורמים המרכזיים בהפקתה של יצירה מוזיקלית, מכל ז'אנר שהוא. תפקידו למעשה הוא תכלול ההפקה, הוספת כלי נגינה ושירה בהתאם ללחן ולליריקה שמתקבלת על ידי האומן. עליו לעבוד בצמוד לאומן, תוך הקשבה והפגנת יצירתיות.

מהו מסלול הלימודים להכשרה מוזיקלית?
מסלול הלימודים שבסופו אדם יוכשר למעשה להיות מפיק מוזיקלי, הינו מגוון ואינו אחיד ומשתנה בין המוסדות השונים. בישראל נוכל למצוא מוסדות רבים- בחלקם מאושרים על ידי המל"ג ובחלקם בלתי פורמאליים ומשלבים את לימודי ההפקה המוזיקלית עם כישורים נוספים הנדרשים לעבודה בתעשיית המוזיקה, כגון, סאונד. בעולם, נושא ההפקה המוזיקלית מפותח בהרבה מאשר בישראל, שם נוכל למצוא מסלולי לימודי הפקה מוזיקלית באוניברסיטאות המובילות, כמו למשל אוניברסיטת ברקלי בארצות הברית שבסוף הלימודים אף תזוכו בתואר ראשון אקדמי. היתרון המרכזי בלימודי הפקה מוזיקלית מחוץ לישראל הוא החשיפה ממנה נהנה הסטודנט הישראלי, לסגנונות מוזיקה חדשים, שכן מוזיקה הינה תלוית תרבות ומשתנה בין מדינה למדינה, למרות הליכי הגלובליזציה המביאים לכך שמוזיקה חוצה יבשות. יתרון נוסף ובולט הוא כמובן נושא "הנטוורקינג", כלומר, יצירת הקשרים שניתן לעשות כשלומדים בחו"ל וההתברגות לאולפני ההפקות המובילים בעולם, זאת כמובן תוך צבירת חוויות אישיות ומקצועיות שיהיה קשה לחוות בישראל.




התכונות הנדרשות למפיק מוזיקלי
בשל ייחודו של המקצוע, נדרשות תכונות אופי ייחודיות על מנת להצליח במסגרתו. על המפיק המוזיקלי להיות יצירתי, בעל בגנון ייחודי משלו, כזה שיגרום לאמנים לרצות לעבוד דווקא איתו מאשר מפיקים אחרים שיש בשוק. בנוסף, על המפיק להיות מקצועי, לדעת לעבוד עם התוכנות הטובות ביותר שקיימות ועם הציוד הטוב ביותר להפקה מוזיקלית, אשר מניב תוצר איכותי. אם נפשך חפצה במקצוע מוזיקלי ומיוחד, פנה להפקה מוזיקלית כמקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה