יום שלישי, 6 בפברואר 2018

מה הקשר בין בי פי אם ומוזיקה אלקטרונית?








בי פי אם, או במקור BPM, היא שיטה נפוצה למדידת מפעם. בשביל להבין את הקשר בין בי פי אם לבין מוזיקה אלקטרונית צריך להזכיר מה תפקידו של המפעם. באופן עקרוני, המפעם הוא מונח מוזיקלי בסיסי שבו משתמשים על מנת ליצור את כל סגנונות המוזיקה. המפעם מגדיר את המהירות או הקצב של לחן מסוים ולכן למעשה קובע את האופי של השיר. 
למידע נוסף על בי פי אם לחץ כאן

 
במוזיקה אלקטרונית הכרחי מאוד לקבוע את המפעם של מכמה סיבות. ראשית, ברוב הקטעים של המוזיקה האלקטרונית הדגש הוא על לחן ולא על מילים. גם אם נעשה שימוש במילים, הם לא מקבלים את מלוא תשומת הלב. הפנית תשומת הלב ללחן מתבצעת למעשה על ידי קביעת בי פי אם גבוה.

מעבר לכך, במוזיקה אלקטרונית יכול שינוי בי פי אם קטן להשפיע על אווירת הלחן או על קושי הניגון של הקטע. השינוי בקושי הניגון של הקטע רלוונטי בעיקר למוזיקה אלקטרונית שבה משלבים שימוש בכלי נגינה חיים, אך יש גם תקליטנים שנעזרים בכלי הזה. בכל מקרה, השימוש במפעם ובמונחי בי פי אם דומה מהבחינה הזו גם במוזיקה האלקטרונית וגם במוזיקה הקלאסית.

איך קובעים את המפעם של המוזיקה?
שאלת מיליון הדולר היא כמובן כיצד כדאי לקבוע את המפעם של המוזיקה, או במילים אחרות באיזה בי פי אם להשתמש. אין נוסחה ודאית שמתאימה לכל סוגי השירים וצריך לבדוק את הנושא לעומק בכל פעם מחדש.

לצד תקליטנים שמעדיפים להשתמש במפעם גבוה יש גם יוצרי מוזיקה אלקטרונית ששמים דגש על בי פי אם נמוך. בסופו של דבר, הכל תלוי באווירה שאותה רוצים לשלב בשיר ובלחן שנתפס כמתאים ביותר עבור היצירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה