יום חמישי, 8 בפברואר 2018

למה חשוב לתכנן מסלולים בפירנאים?



הרי הפירנאים הם למעשה רכס שמפריד את חצי האי האיברי מאירופה ואף מהווה גבול טבעי בין ספרד לצרפת. במרכז הרכס נמצאת הנסיכות אנדורה ונהוג להשתמש בו גם כאמצעי לחלוקה בין הקטלאנים במזרח והבאסקים במערב. מבחינה תיירותית הדגש העיקרי צריך להיות על תכנון מראש של מסלולים בפירנאים וזאת מכמה סיבות מרכזיות.

קודם כל, המאפיינים הגיאוגרפיים של רכס הרי הפירנאים דורשים היערכות מוקדמת. היערכות מן הסוג הזה כוללת השוואה בין מסלולים והתאמתם לקהל היעד. אפשר למשל למצוא מסלולים בפירנאים לבני זוג בחופשה רומנטית ומפנקת שלא כוללת יותר מדי פעילויות, או לשלב בתוך המסלול אתרי סקי. אפשרות אחרת היא לתכנן מסלולים בפירנאים עם הילדים וכך לדאוג לתנאים כמה שיותר נוחים.



המשמעות הכספית של תכנון מסלול
עוד סיבה לתכנן מסלולים בפירנאים קשורה להיבט הכלכלי. מי שמגיע לרכס הרי הפירנאים בלי תכנית טיול מוגדרת עלול למצוא את עצמו נושא בשורה ארוכה של הוצאות בלתי צפויות. הפתרון גם כאן הוא להשקיע קצת זמן בתכנון מסלולים רלוונטיים, לקבל המלצות מחברים ובני משפחה שכבר ביקרו במקום ובמידת הצורך ליצור קשר עם אנשי מקצוע.



מי שרוצה לתכנן מסלולים בפירנאים ולא יודע מאיפה להתחיל יכול להיעזר במדריך טיולים. יש מדריכי טיולים שמתמחים ברכס הרי הפירנאים וכאלה שמכירים היטב את הצרכים של קהל היעד. ניתן להתייעץ עם מדריכי טיולים לגבי מסלול לפי מסגרת תקציב, לשמוע מהם המלצות על מסלולים לפי עונות השנה או לשלב בתוך המסלולים המודרכים גם נקודות עניין אישיות.
 
בסופו של דבר, המטרה של מסלולים בפירנאים היא ליהנות ממה שיש לרכס הזה להציע מבחינה תיירותית. מומלץ להשקיע את הזמן בתכנון המסלולים ולא להתפשר עליהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה