יום שישי, 23 בפברואר 2018

מסנני חלקיקים לרכב עם מנוע דיזל



מנועי דיזל פועלים בצורה שונה לעומת מנועי בנזין ולכן הם זקוקים למנגנון ייחודי שימנע את זיהום האוויר. זיהום האוויר מסוכן במנועי דיזל בגלל פעילות המנוע ופליטת הגזים דרך האגזוז והוא בכל מקרה משותף לרכבים פרטיים ורכבי שטח. כמו כן, בתהליך הבעירה שמתבצע בתוך מנועי הדיזל ישנה סכנה לזיהום אוויר גבוה עקב פליטת פיח. 
 
הפיח הוא סוג של פחמן דלק שמזהם מאוד את האוויר והדרך היחידה למנוע אותו היא באמצעות התקנת מסנני חלקיקים. כתוצאה מכך מסנני חלקיקים הם חלק בלתי נפרד מכל רכב עם מנוע דיזל. אפשר למצוא אותם ברכבים פרטיים וברכבי שטח, ברכבי עבודה וברכבים מסחריים וגם ברכבים שמשמשים לפעולות תחזוקה.



מנגנון הפעולה של מסנני חלקיקים
ניתן לתאר על קצה המזלג את מנגנון הפעולה של מסנני חלקיקים בשביל להבין מה עומד מאחוריהם. קודם כל, המסננים הם בעלי צורה של כוורת והתפקיד העיקרי שלהם הוא לקלוט את הפיח ולמנוע ממנו לצאת החוצה ביחד עם גזים אחרים. שנית, כאשר הפיח מגיע לתוך מסנני חלקיקים הוא נקלט לצינורות הזעירים ונלכד בו. רק לאחר מכן עובר הפיח דרך מסנן נוסף ולבסוף נפלט החוצה אוויר נקי.

מתוך מנגנון הפעולה של מסנני חלקיקים אפשר להבין את חשיבותם עבור מניעת זיהום אוויר והרכב עצמו. המסננים מונעים מהפיח להצטבר סביב הרכב או בתוך המנוע, הם מצמצמים בצורה משמעותית את זיהום האוויר שנגרם כתוצאה משימוש במנועי דיזל והם קריטיים ברכבים פרטיים ומסחריים כאחד.
כיום, ההנחיה להשתמש במסננים מן הסוג הזה לא משותפת רק ליצרני הרכב אלא גם לארגוני איכות הסביבה. היא מוכיחה מעל לכל ספק סביר את החיוניות של מסנני חלקיקים ואת משמעותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה