יום שישי, 23 בפברואר 2018

פעילויות לילדים היום, באמצע שבוע ובסוף שבוע



החיפוש אחר פעילויות לילדים משותף להורים מכל רחבי הארץ ולכל אורך השבוע. בניגוד לסברה הרווחת, הורים לא מחפשים פעילויות לילדים רק בסופי שבוע. יש הרבה הורים שמבינים את החשיבות של פעילויות לילדים היום גם באמצע השבוע ובשגרה. פעילויות כאלה יכולות לרענן את השגרה השוחקת של הילדים, לחשוף אותם לחוויות חדשות ובסופו של דבר לתרום ליכולת הקוגניטיבית והמוטורית שלהם.

כיום יש פעילויות לילדים בגילאים שונים. הורים יכולים למצוא פעילויות לילדים היום בהתראה קצרה באמצעות שימוש באתרי האינטרנט, לקבל המלצות מאנשים אובייקטיביים ברשתות החברתיות ולקרוא חוות דעת בפורומים. אפשרות אחרת היא לשלב את הפעילות יחד עם הורים לילדים אחרים מבית הספר או הגן וכך לחסוך זמן והוצאות. בסופו של דבר, השאלה המנחה צריכה להיות אילו פעילויות לילדים היום יגרמו להם להפיק מקסימום תועלת ויעניקו להם ערך מוסף.

טיפים לבחירת פעילויות לילדים היום
יש מספר טיפים שיכולים לעזור להורים שמחפשים אחר פעילויות לילדים היום או בכל יום אחר. קודם כל, צריך להתאים את אופי הפעילות לגיל הילדים. זה נשמע אלמנטרי אך הרבה הורים לא עושים את זה. הטעות הנפוצה היא לבחור פעילות לפי זמינות ושעות פתיחה או מחיר, בלי לבדוק האם היא בכלל מתאימה לגיל הילדים, ליכולת התפיסה שלהם ולהעדפות האישיות.

עוד טיפ חשוב הוא לבחור פעילויות לילדים היום לפי תנאי מזג האוויר. אין טעם ללכת לפעילות שמתרחשת במקום פתוח באמצע החורף או בימים גשומים, וחבל לבזבז ימים בהירים על מקומות סגורים. התייחסות לסוגיית מזג האוויר תשפיע באופן ישיר על החוויה של הילדים ועל ההנאה שלהם. לכן כדאי להשקיע בבחירת פעילויות ולא לקבל החלטה שאינה מבוססת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה