יום חמישי, 8 בפברואר 2018

טיפים לבחירת הנדסאי קול



מי שרוצה לבחור בעל מקצוע שעוסק בהיבטים טכנולוגיים של אמצעי ההקלטה וההשמעה צריך לדעת כיצד לעשות את זה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל הנדסאי קול עם תעודה מבצע את אותן פעולות. יש למשל כאלה שמתמחים בבחירת מיקרופונים בלבד, לעומת אחרים שיודעים איך לעצב את הצליל בערוצים השונים וכיצד להשפיע על התוצר הסופי. מעבר לכך, הנדסאי קול עוסק לעיתים קרובות בערבול הצליל ותפעול מכשירי ההקלטה ולכן יש לו השפעה על משך התהליך באולפן.
 
הכי טוב לבחור הנדסאי קול על סמך המלצות. ניתן לקבל המלצות על הנדסאי קול מבעלי אולפני הקלטות, מפיקים מוזיקליים וכמובן אמנים ויוצרים. במידה ולא מכירים באופן אישי מישהו שיכול להמליץ על הנדסאי קול, ניתן להרחיב את החיפוש על בסיס מידע אישי. זהו מידע שנצבר תוך כדי האזנה לפרויקטים מוזיקליים שבהם מעורבים הנדסאי קול שונים מהארץ ומהעולם.


שירותי הנדסאי קול
כמובן שיש גם משמעות כספית לבחירה בהנדסאי קול מסוים על פני טכנאי קול אחר. ככל שהנדסאי יהיה מוסמך, מיומן ומנוסה יותר כך סביר להניח שהוא יגבה סכום גבוה לשעה. מצד שני, לא משתלם לחסוך בהוצאות על השכרת שירותיו של הנדסאי קול. השירותים של הנדסאי קול ייחודיים והם משפיעים על התוצאה הסופית של ההקלטה באולפן.

אם זה לא מספיק, הנדסאי קול יכול לעזור לעמוד בלוח הזמנים של ההקלטות וכך לחסוך הוצאות מיותרות עבור האמן והיוצר. הנדסאי קול אחראי על התפעול של מערכות ההגברה, הוא מעורב לעיתים בצוותי הפיתוח של חברות מוזיקליות והוא מספק שירותים כעצמאי לחברות התקליטים. כל אלו מחדדים עוד יותר את חשיבותו של הנדסאי קול בעידן החדש ואת תפקידו בענף המוזיקה והבידור בכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה