יום חמישי, 17 בינואר 2013

קרמיקה




קרמיקה לרצפה
אין כל ספק כי אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל מתחם שהוא הוא החיפוי אשר נבחר עבור הרצפה. יש היום מגוון עצום של אפשרויות לחפות את המשטח עליו אנו דורכים ויש להתייחס הן להיבטים של פונקציונאליות, סוג המתחם והן להיבט הוויזואלי. אם החלטתם לרצף מחדש את הבית, אחת הדרכים היפות לעשות זאת היא באמצעות ריצוף קרמיקה. אם פעם היה נהוג לרצף בקרמיקה רק את חדר הרחצה, את השירותים ואולי את המטבח, הרי שהיום ניתן לרצף אץ כל הבית באריחי קרמיקה יפיפיים וחזקים במיוחד. קרמיקה יכולה להיות חיפוי רצפה מעולה לבית ולמשרד.




ריצוף לבית

כאשר עושים שיפוץ של דירות ישנות אחד הדברים החשובים ביותר בשיפוץ היא הרצפה. בשנים האחרונות ניתן למצוא בארץ סוגי אריחים שונים ומאד מגוונים לרצפה במיוחד במוצרים העשויים קרמיקה: קרמיקה גרניט פורצלן, פסיפס קרמיקה, אבן טבעית וכדומה. בנוסף, חדרו לשוק הישראלי גם ריצופי עץ שונים עשויים פרקטים שונים. עד לפני כמה שנים היה ריצוף הבלטות לדירות עשוי מלט לבן, סומסום וקוורץ בלבד ורק פני כמה שנים החלו מוצרי קרמיקה לחדור גם לשוק הריצוף המקומי.


יתרונות הדבקת קרמיקה

מוצרי גרניט פורצלן והקרמיקה הכניסו לארץ את מושג ההדבקה. מכיוון שעובי האריחים הוא עד ס"מ וחצי ניתן להדביק אותם על הרצפה הקיימת מבלי לפגום בגובה הרצפה ולשנות אותה. הדבקה של אריחים עשויים קרמיקה הינה פעולה מהירה שאינה מצריכה עקירת האריחים הישנים וריצוף מחדש באמת שלוקח שבועיים לפחות לדירה ממוצעת של 75 מ"ר. ריצוף קרמיקה לוקח כ 4 ימים לדירה בגודל זה. וגם החיסכון בכסף ניכר.


חסרונות הדבקת קרמיקה

החיסרון הבולט הוא שהדבקת קרמיקה נעשית על רצפה קיימת ואם הבלטות לא ישרות תהיה גם רצפת הקרמיקה לא ישרה ובנוסף יש לרצף את כל הבית כדי לא ליצור הבדלי גובה בין החדרים השונים.
למרות החסרונות שנימנו, הרי שריצוף קרמיקה עדיף מכל יתר הבחינות וברוב הבתים אין בעיות של בלטות עקומות ולכן הדבר מומלץ ביותר והמגוון הגדול של אריחי קרמיקה מדבר בעד עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה