יום שבת, 26 בינואר 2013

גמולוגיה



המדריך המלא אודות גמולוגיה ועוד פרטים חשובים
במהלך השנים האחרונות, המילה גמולוגיה הולכת ונשמעת יותר ויותר במסגרת הגבולות של עולם ותעשיית התכשיטנות. למען המחשה, מבחינת הגדרה, גמולוגיה הינה מדעי אבני חן אשר מיועדים לעולם התכשיטנות. בנוסף לכך, חשוב לדעת, כי  גמולוגיה הינה גם תת – תחום של מדעי המינרלוגיה (שאלו הם בעצם מדעי האבנים והגבישים הטבעיים). יחד עם זאת, ענף הגמולוגיה נחשב לייחודי ועצמאי במיוחד, וזאת שכן הוא 'מתמחה' אך ורק בתחום של אבני חן כאלה ואחרות אשר קיימות על פני הגלובוס.

כל מה שצריך לדעת על המאפיינים של תחום הגמולוגיה
כמו כל תחום מדעי – מקצועי אחר, גם תחום הגמולוגיה נחלק לתתי – קטגוריות, נושאים, תכונות, מאפיינים ועוד. במילים אחרות, גמולוגיה הינה מדעי אבני החן אשר מתמחה בכל הבאים: מיון וסיווג אבני חן / זיהוי אבני חן / תיעוד צורה / ניתוח מבנה גבישי / טכניקות ושיטות ליטוש / סקירה, ניתוח ו'שיפוץ' פגמים באבנים ועוד. באופן בלתי נמנע, גמולוגיה 'מכשירה' מתמחים שלה להיות גמולוגים מקצועיים במלוא מובן המילה.


על היתרונות בלהיות בוגר לימודי גמולוגיה
כמו שיהלומנים מתמחים בתחום היהלומים, גמולוגים מתמחים באבני חן. בטח כאשר לימודי גמולוגיה מספקים להם את כל מה שהם צריכים על מנת לדעת ברמה העיונית והמעשית אודות אבני חן. בנוסף לכך, לימודי גמולוגיה מלמדים אותם הכול על כל סוגי אבני חן הקיימים והבאים: אבנים יקרות / אבני חן / אבנים מלאכותיות / אבנים טבעיות ועוד. הלכה למעשה, יישום כל האמור לעיל במסגרת כל האבנים האחרונות מאפשר ניתוח, ליטוש ויצירה של תכשיטי אבני חן ברמה הגבוהה ביותר.

בנוסף, גמולוגיה הינה חיונית גם בעבור רפואה משלימה
כידוע, רפואה משלימה הינה רפואה אנטי מערבית ללא כל ספק, וכן רפואה אשר עושה שימוש בעיקר בכלים ואמצעים מרפאים באופן טבעי כמו למשל אבני חן. על לכן, לימודי גמולוגיה הינם חיוניים ואטרקטיביים ביותר גם בעבור רפואה משלימה. בטח כאשר הם ממפים את האבנים לפי הסוג והתרכובת שלהן, מעלות ויתרונות שלהן ועוד ועוד אפשרויות שונות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה