יום רביעי, 30 בינואר 2013

קרנות נאמנות



המדריך המלא אודות קרנות נאמנות ועוד
במהלך השנים האחרונות, יותר ויותר משקיעים ברחבי הארץ (מכל הסוגים והגדלים) החלו לגלות עניין הולך וגובר באפיק השקעה 'עלום' ויחסית לא מוכר, קרנות נאמנות שמו. לרוב, העניין ההולך והגובר בהן נובע מן הסיבה, כי, קרנות נאמנות לא רק נחשבות לרווחיות יותר מאפיקי השקעה רגילים, אלא בעיקר מהוות אפיק השקעה וודאי, בטוח והומוגני ביותר, בטח כאשר כל פעילות בקרנות הינה מדווחת, נובעת מאסטרטגיה עסקית ברורה וכתובה היטב ועוד.

כל מה שצריך לדעת על קרנות נאמנות מבחינת הגדרה
קרנות נאמנות כשמן כן הן, קרנות אשר מאגדות תחתן השקעות בשוק ההון כמו אג"ח, אופציות, מק"מ ועוד. יחד עם זאת, לעומת השקעות אחרות ו'רגילות' בשוק ההון, קרנות נאמנות פועלות אך ורק בהתאם ולפי הסכם נאמנות אשר עליו הצהירו וחתמו כל המשקיעים בקרן. בנוסף, בראש כל קרן נאמנות 'עומד' מנהל קרן, מי ששם את כל יהבו ומאמציו בעבור מטרה אחת בלבד: הפקת מקסימלית של רווחים מהשקעה, החזקה וניהול של ניירות ערך מסוגים שונים.



כל מה שצריך לדעת על הסוגים השונים של קרנות נאמנות
כמו כל אפיקי השקעה אחרים בשוק ההון, גם אפיק ההשקעה של קרנות נאמנות מאופיין בכמה וכמה סוגים של קרנות נאמנות וביניהם הבאים: קרן נאמנות סגורה (מאופיינת במספר מוגבל של יחידות השתתפות) / קרן נאמנות פתוחה (מאופיינת במספר בלתי מוגבל של יחידות השתתפות) / קרן נאמנות צבירה (קרן אשר צוברת ו'אוגרת' את כל רווחיה מבלי חלוקה כדיבידנד למשקיעים) / קרן נאמנות גמישה (מאפשרת השקעה 'דינמית' ולפי ראותו של מנהל הקרן) ועוד.

על תהליכי הקנייה והמכירה של קרנות נאמנות
מאפייני תהליכי הקנייה והמכירה של קרנות נאמנות הינם 'מעניינים' ורלוונטיים ביותר בעבור משקיעים בקרנות נאמנות. לצורך העניין, קנייה של קרן נאמנות נגזרת ממחיר הקנייה ה'יסודי' של הקרן, מחיר אשר נשקף משווי נכסי הקרן לאחר חלוקה של יחידות ההשתתפות שלה. לעומת זאת, מכירה של קרן נאמנות נגזרת ממחיר המכירה של כלל נכסי הקרן לאחר חלוקה של מספר יחידות ההשתתפות שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה