יום שלישי, 8 במרץ 2016

תמ"א 38



פרויקטים של תמ"א 38 נעשים מתוך כוונה לשפר את חוזק הבניין ולאפשר לו לעמוד בתקן הישראלי נגד רעידות אדמה. התקן הישראלי נקבע בשנת 1975 ואפשר לשער כי רוב הבניינים אשר נבנו בשנות השמונים ואילך עומדים בו. בשנת 2005 קבעה המדינה כי אפשר יהיה לחזק מבנים מפני רעידות האדמה ולהפוך אותם לתקניים וזאת מתוך חשש כי יום אחד תהיה רעידת אדמה שתגרום לנזקים משמעותיים.

מה מבצעים במהלך הפרויקט
כדי להקל על הקבלנים לבצע פרויקטים של תמ"א 38 וכדי להקל על הדיירים קבעה המדינה כי אפשר יהיה לשנות את מראה הבניין, לשנות כל דירה ולהוסיף לבניין קומות, מה שהופך את הפרויקט לרווחי לכל הצדדים. עם זאת ואף על פי שנראה כי הפרויקט כפי שהוא יכול להיות אטרקטיבי לכל הצדדים שמה לב המדינה כי עד לשנת 2008 בוצעו מעט מאד פרויקטים ולכן נכנסו שינויים ברעיון המקורי.


מהות השינויים
בשנת 2010 נכנס שינוי בקרב פרויקט תמ"א 38, שינוי אשר נקרא גם תמ"א 38 ב. שינוי זה אומר כי אפשר במסגרת ביצוע הפרויקט ליהנות מתוספות של זכויות בניה. כלומר, אפשר להגדיל את שטח הבניה וזאת גם במסגרת של הריסה ובניה מחדש של הבניין, מה שלעתים עדיף על פני תוספת לבניין.

הפיכת הפרויקט לאטרקטיבי יותר
השינויים שמביא איתו תמ"א 38 ב נעשו במטרה להפוך את הפרויקט לאטרקטיבי יותר ובמטרה לעודד יותר קבלנים לבצע אותו. יש לזכור כי אף על פי שהכוונה במקור היא יצירת בניינים בטוחים למגורים גם בעת רעידת אדמה, התוצאות הנלוות הן יצירת דירות נוספות ללא צורך בשטח פנוי לבניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה