יום שבת, 19 במרץ 2016

תהליך הוספת מרפסות


החל משנת 2009 השתנה חוק התכנון והבניה והמרפסת לא נחשבת יותר חלק משטח הבנייה. אם בעבר היה צריך לבנות מרפסות לסירוגין ולא כל דירה יכולה הייתה לקבל מרפסת, הרי החל  מהשנה שבה תוקן החוק אפשר לבנות מרפסות חופפות, זו מתחת זו, ואפשר להרחיב מרפסות קיימות ואף לבצע הוספת מרפסות לבניין שלא היו בו מרפסות בעבר. תהליך זה לא מצריך זכויות בניה נוספות וכדאי מאוד לנצל אותו ולבצע הוספת מרפסות עם קבלן שמכיר את כל התהליך.
איך אפשר לבצע תהליך של הוספת מרפסות?
אם מבצעים תוספת מרפסת לפי התכנית הקיימת בבניין, הוספת מרפסות היא תהליך מהיר, שכן לא צריך תכנון ארוך טווח אלא רק היתר בנייה מהוועדה המקומית. אם צריך תכנית בנין חדשה, צריך אישור תב"ע, זה עלול לקחת זמן רב, אפילו שנים. וגם צריך להשיג אישורים וחתימות ולדאוג שלא יהיו התנגדויות מהשכנים. במידה והדיירים מעוניינים לבצע תהליך של הוספת מרפסות, כדאי להתחיל כמה שיותר מהר, כדי לברר את זכויות הבנייה, מה המצב בוועדות המקומיות בעיר שלהם, לברר אם יש התנגדויות ולגייס כספים.
מהם היתרונות של הוספת מרפסות
הוספת מרפסות מעלה מאוד את ערך הדירה. ערך של מ"ר במרפסת הוא חצי ממ"ר אחד בתוך הדירה, כך שהדבר מעלה את הערך של הדירה ושל הבניין. אם מגדילים מרפסת קיימת זה יעלה כאלפיים ₪ למ"ר, לא כולל עבודות גמר והוצאות בלתי צפויות. בנייה של מרפסת חדשה יקרה יותר אך משתלמת מאוד לטווח הארוך. מעדויות של בניינים שבהם בוצע תהליך של הוספת מרפסות מתברר שכולם מרוצים וממליצים על התהליך, למרות חוסר הנוחות בבנייה עצמה. ההנאה מהמרפסת והעלאת ערך הדירה משתלמים מאוד. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה