יום שני, 21 באוגוסט 2017

כל התשובות לשאלה מהי מלנומה



בשביל לענות על השאלה מהי מלנומה צריך להבין שמדובר בסוג של סרטן ובגידול מהיר של תאי המלנוציטים בעור. זו הגדרה בסיסית של מלנומה וממנה ניתן לזהות את כל שאר המאפיינים שלה בהשוואה לגידולים ממאירים אחרים. כך למשל מתחיל גידול סרטני מסוג מלנומה בדרך כלל בעור או בשומה, אך לעיתים נדירות הוא עלול להופיע באברים אחרים כמו גלגל העין, רירית הפה או אפילו מתחת לציפורניים.

השאלה מהי מלנומה ומה צריך לדעת עליה חשובה כי היא עשויה להבליט בפני גברים ונשים את החשיבות של גילוי מוקדם. בדיקה עצמית וביקורת תקופתית מאפשרים לגלות בשלב מוקדם התפתחות של מלנומה ומעלים את סיכויי ההחלמה. בנוסף, צריך לדעת שמלנומה מופיע אצל נשים בדרך כלל באזור השוקיים, בעוד אצל גברים היא נפוצה בעור של הגב.

סוגים, גורמים ומניעה
אי אפשר להבין מהי מלנומה בלי לערוך סקירה קצרה של סוגי המחלות הקיימות. ברשימת סוגי מלנומה ניתן למצוא מלנומה מתפשטת שטחית, מלנומה קשרייתית, מלנומת נמש ממאירה, מלנומה של הקצוות ומלנומה באזורים אחרים בגוף. כמו כן, יש סוג מסוים של מלנומה מתקדמת ובמקרים כאלה התאים הסרטניים מתפשטים מהאתר הראשוני לחלקים אחרים וגורמים להופעת סרטן גרורתי. 

לבסוף, ניתן לענות על השאלה מהי מלנומה בשביל לדעת מה גורם לה. גורמי הסיכון המוכרים למדע הם קרינת השמש, שימוש לא מבוקר במיטות שיזוף, סוג עור מסוים כמו בהיר, ריבוי שומות בחלקים שונים של הגוף, היסטוריה משפחתית של מלנומה ומערכת חיסונית מוחלשת.כמובן שלא את כל גורמי הסיכון ניתן למנוע, אך מומלץ בכל מקרה לצמצם חשיפה לשמש ולהשתמש במקדמי הגנה. במקביל, יש לפנות לביקורת תקופתית אצל רופא עור ולנסות לזהות סימנים מקדימים לסרטן עור.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה